tiistaina, lokakuuta 14, 2014

O-M-G SOKERIKORVIKESMOOTHIE

Voin kertoa, että tein juuri piiitkästä aikaa (tää bloggailu innostaa mua palaamaan vanhoihin hyviin tapoihin!) pirtelöä! Okei, kyseessä on todella sokeri-hiilaripainotteinen pirtelö, mutta yritin kuitenkin edes pikkaisen työntää herajauhoa sekaan tuomaan proteiinia. Tässä tätä kirjoittaessani naaaautiskelen, mä en todellakaan ole muistanut miten hyviä nämä voi olla! Koska tänään oli salipäivä, niin tällaisen hiilarimäärän saa anteeksi, eikö? No hei, aamukahvi on periaatteessa pelkkää rasvaa ja protskua, joten tämä hiilarishotti auttaa varmasti palautumisessa! Shotti, puoli litraa, aika sama. :D


Tämä pirtelö kyllä häviää mukista paljon nopeammin, kun saan kuvat pikamuokattua ja tätä postausta edes puoleenväliin, joten pidän asian lyhyenä! On nimittäin vaarallista katsella tällaisia kuvia ilman sapuskaa. ;) Mittailemaan en todellakaan mitään alkanut, joten mitat ovat arvioita. Omasta pirtelöstä löytyi: 

1 Banaani
n. 1/2 dl pakastemangoa
n. 2-3 dl pakastemustikoita
1/2 dl maustamatonta herajauhoa
3-4 dl vettä, oman maun mukaan.


Tarvikkeet ovat pakasteesta siksi, että kyllähän tämä kylmänä on vaan hitokseen parempaa! Tästä setistä tulee suhteellisen täysi kannullinen, ja siitä riittää 2-3 hengelle, tai yhdelle, jos on ahne kuten minä. Tämä on kyllä aivan jumalattoman täyttävää, eka lasi done, ja mä olen done. :D Kaadoin kuitenkin vielä toisen lasin, ja puolikkaan ajattelin säästää pikkumurulle illaksi. :) 


Onko teillä tapana väsäillä pirtelöitä, vai pidättekö homman simppelinä? En kyllä pysty sanomaan, mikä oli simppelimpää, kuin tämä. No, onhan siinä rahkassakin proteiinia... En voi suositella.

2 kommenttia:

  1. Mies tekee joskus pirtelöitä. Mä en ihan tarkkaan tiedä mitä niihin on lapettu, mutta hedelmäpainotteisia ne on meillä. Banaania, omenaa, mandariinia / appelsiinia ja ananasta (tuore) yleensä. Pohjana yleensä appelsiinimehua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli tämä omani on suoraansanottuna terveyspirtelö!:D

      Poista